A négy korszak technikája egy országos, 4+1 fordulós, robotika vetélkedő. Célja, hogy a résztvevők a technika, a tervezés, a robotika, programozás köréből, játékos egymást követő projektek formájában mérjék össze ismereteiket, alkotókészségüket, miközben történelmi, társadalmi ismereteiket is gazdagítják.
A verseny során az izgalmas, játékos feladatok megoldása, a könyvtári és internetes kutató-gyűjtő munka, a tervezés-építés-programozás-tesztelés mellett a csoportmunka,- a feladatmegosztás, a közös munkavégzés kompetenciáit is fejleszthetik a versenyzők.
A különböző témaköröknek köszönhetően a más-más érdeklődésű gyermekek mind megtalálhatják a számukra izgalmas, élvezetes feladatokat, s valamennyiük közös munkájaként küldhetik be a feladatsorok megoldásait.
Ismerkedjetek a mérnöki tudományok, a technika, az ipar felfedezéseivel, a gépekkel, szerkezetekkel és gépezetekkel az ókori civilizációk birodalmaiban, a középkor és a reneszánsz világában, az ipari forradalom és a polgárosodás újdonságokat hozó évszázadaiban és a 20-21. század gyorsan változó korában! Építsétek be robotjaitokba, modellezzétek robotjaitokkal az egyes korszakok technikai vívmányait!
A verseny részei
A verseny első 4 fordulója internetes, „levelezős”. Az egyes fordulók témaköre fordulónként az emberiség története egy-egy korszakának technikájának megismerésére, modellezésére hívja a csapatokat. A feladatok az ABACUSAN Stúdió portáljáról (http://abacusan.hu) tölthetők le, a projekt megvalósítását leírással, fotókkal és videofelvétellel kell dokumentálni. A felvételeket a feladatban megadott webhelyre kell feltölteni.
A verseny során bármilyen robotépítő készlet használható.
Az 5. –döntő- fordulón a csapatoknak az előző 4 forduló kihívásaihoz kapcsolódó feladatot kell megoldani a helyszínen épített és programozott robottal. A döntőn minden csapat a saját (a döntő előtt kapott előírásnak megfelelően összeállított) robotkészletét használhatja.
A döntővel egy időben kerül megrendezésre A 4 korszak technikája Technika döntője, valamint az ABACUSAN Robottánc verseny, amelyen a csapatok külön nevezés mellett indulhatnak.
Korcsoportok
A vetélkedő 3 korosztály 3-5 fős csapatai számára kerül meghirdetésre:
- 5-6. osztályosok,
- 7-8. osztályosok,
- 9-10. osztályosok
Jelentkezés
A vetélkedőre a verseny honlapján található jelentkezési lapon lehet jelentkezni a csapat nevével, a résztvevők nevével, iskolájuk és felkészítő tanáruk megjelölésével, a használni kívánt robotika készlet megadásával.
A jelentkezési lap mellékletét képező szülői nyilatkozatokat legkésőbb az 1. forduló megoldásaival együtt kell beküldeni postai úton a következő címre: Abacusan Stúdió, 1193 Budapest Klapka u. 47.
Nevezési díj:
A verseny nevezési díja 7500 Ft/csapat
Befizetés: a nevezési díjat az Abacusan Stúdió CIB Bank Zrt-nél vezetett 10700732 – 68019792 – 52000001 számú számlájára kérjük átutalni. Az utaláskor a megjegyzés rovatban a „4 korszak robotika” szöveget és a csapat nevét kérjük megadni. A nevezési díjról a jelentkezők számlát kapnak.
A jelentkezés és a nevezési díj beérkezésének határideje 2015.11.15.
Kedvezmény!
Támogatóinknak köszönhetően jutalmazni tudjuk a gyorsan jelentkezőket:
a 2015.10.22-ig beérkező jelentkezés esetén a teljes nevezési díjat elengedjük!
Fordulók és beküldési határidők
A verseny első 4 fordulója internetes, „levelezős”. Az egyes fordulók témaköre fordulónként az emberiség története egy-egy korszakának technikájának megismerésére, modellezésére hívja a csapatokat.
A feladatok az Abacusan Stúdió portálján (http://abacusan.hu) olvashatók, a feladatok megvalósítását leírással, fotókkal és videofelvétellel kell dokumentálni. A felvételeket a feladatban megadott webhelyre kell feltölteni.
A csapatok eredményeit az Abacusan Stúdió portálján olvashatják.
[table id=25 /]
Az 5. –döntő- fordulón a csapatoknak az előző 4 forduló kihívásaihoz kapcsolódó feladatot kell megoldani a helyszínen épített és programozott robottal. A döntőn minden csapat a saját (a döntő előtt kapott előírásnak megfelelően összeállított) robotkészletét használhatja.
Értékelés, sorrend
Az egyes fordulók sorrendje a feladat megoldására kapott pontszámok alapján alakul ki. Az azonos pontszámú megoldások közül a hamarabb feltöltött kerül előrébb a rangsorban. Az értékelést informatikusokból, a területen működő cégek szakembereiből és tudománytörténészekből álló bizottság végzi.
Az értékelésnél a feldolgozott, összegyűjtött információk mennyisége és minősége, a technikai és programozási kivitelezés, a projekt szöveges ismertetése és a videodokumentáción látható működés szempontjai szerint értékel a bizottság.
A 4 projekt feladat után korosztályonként az összesítésben legjobb 6 csapat kerül be a döntő fordulóba, amelyre május második felében kerül sor Budapesten.
A végeredmény a 4 projekt feladat és a döntő során szerzett pontok összesítése nyomán alakul ki.
Az értékelő bizottság mellett közönségszavazásra is bocsátjuk a pályaműveket.
Díjazás
Minden olyan csapat, aki mind a négy levelezős fordulót teljesíti, a versenyen való eredményes részvételt igazoló emléklapot kap, amelyet postán küldünk el.
A döntőbe jutott korosztályonként 6 csapat ismereteiket bővítő könyv vagy eszköz jutalomban részesül. Tanáraik munkáját testi-lelki feltöltődésüket segítő ajándékokkal jutalmazzuk.
Korosztályonként az első 3 helyezést elnyert csapatok tagjai kedvezményes táborozási lehetőséget nyernek az ABACUSAN Stúdió 2016. nyári tehetségtáboraiba.
A kedvezmények mértéke:
- helyezett és közönségdíjas: 25.000 Ft
- helyezett: 18.000 Ft
- helyezett: 12.000 Ft
Információ:
web: abacusan.hu, tanulmanyiversenyek.hu, facebook.com/abacusan
e-mail: verseny@abacusan.hu telefon: +36/20-378 76 30