Most, amikor mindenki az új tanévre készül, az augusztus 15-iki utolsó napközis tábori robotika foglalkozással és a 17-én zárult turai VándoRobot táborral ér véget az Abacusan Stúdió 2017/18-as tanéve.
Ennek fényében talán nem túlzás azt állítani, hogy a tanév minden egyes napját kihasználtuk annak érdekében, hogy a gyerekek számára örömteli, kreativitásukat kibontakoztató, algoritmikus gondolkodásukat fejlesztő, programozási ismereteiket gazdagító robotika foglalkozásokat nyújtsunk.
Az Abacusan Stúdió Kölyök mérnök robotika szakkörein és nyári táboraiban személyre szabott, differenciált tematikával, egyéni kreativitásfejlesztéssel, a robotika és programozás mellett a szociális kompetenciák (együttműködés, vitakultúra, konszenzuskészség, prezentációs készség) fejlesztésével a gyerekek csodálatos projekteket valósítottak meg! Vidámparktól a számológépig, rakodógéptől automatikus utcai világtásig, szkennertől katasztrófavédelmi központokig – ki-ki saját érdeklődésének, tudásszintjének megfelelő robotokat alkothatott.
Az év során 5 budapesti szakköri helyszínünkön és 3 táborunkban közel 150 gyermekkel robotoztunk. Reményeink szerint szakköri helyszíneink számát újabb budapesti és vidéki helyszínekkel bővítjük a következő tanévben.
A nyár során saját táboraink mellett a General Electric, az EPAM és a Bosch dolgozói gyermekeinek szervezett napközis táborokban közel 300 gyermek robotozott, programozott, alkotott az Abacusan csapatával.
Régóta dédelgetett jótékonysági tervünk vált valóra az Abacusan-GE VándoRobot Program életre hívásával. A General Electric támogatásával a tanév során 10 hetes térítésmentes robotika program megvalósítását tettük lehetővé a pályázaton kiválasztott iskoláknak. A program megvalósításához iskolánként 6 ArTeC robotika készletet és tematika javaslatot biztosítottunk, a tanárokat pedig 30 órás akkreditált képzésen készítettük föl a program megvalósítására. A robotkészletek nyáron sem pihentek – iskolai nyári táborokban tanulhattak játszva velük a gyerekek.
Az Abacusan-GE VándoRobot Programban a 2017/18-as tanévben és a nyári szünetben az ország 16 településéről 19 iskola vehetett részt. A 10 hetes szakköri foglalkozás sorozatokon összesen 417 gyerek szerezhetett közvetlenül programozási és robotikai ismereteket. Az egyes iskolákban tartott projektzárók, bemutatók, egyes esetekben szomszédos intézmények meghívása eredményeként további több mint 3.000 gyerek ismerhette meg, próbálhatta ki a robotvezérlés alapjait.
A 2017/18-as tanévben újabb iskolákkal bővült partneriskolai hálózatunk. Partneriskoláink az Abacusan-ArTeC robotika eszközcsomagok alkalmazásával, egyedi módszertanunkkal, az Abacusan szakembereinek mentorálása mellett vezetik be a robotika oktatást és tehetséggondozást iskolai gyakorlatukba.
Munkájukat, előrelépésüket bemutatókkal, akkreditált pedagógus továbbképzéseinkkel, folyamatos mentorálással, a pályázati lehetőségek felkutatásával, a pályázati folyamatok segítésével támogattuk.
Szakmai konferenciákon, kiállításokon, workshopokon osztottuk meg tapasztalatainkat, jógyakorlatainkat és tanultunk másoktól, alakítottunk ki újabb szakmai kapcsolatokat. ArTeC robotikával segített szövegértés és fizika eszközcsomagjaink az EFOP és VEKOP „Digitális környezet a köznevelésben” pályázatokhoz kapcsolódóan a DPMK mintacsomagjai között szerepelnek.
Az IT szektor vezető cégeivel kialakított együttműködésünk több területet érint.
Ezekben az együttműködésekben az egyik fő fókuszunk az IT szakmák népszerűsítése, az informatikai pályákra irányuló pályaorientáció, az IT szektor irányába mutató tudatos pályaválasztás segítése.
A Kódhéten, a Digitális Témahéten és a Lányok Napján önállóan vagy a GE-vel, az EPAM-mal és a TATA-val közösen lebonyolított programjainkon több mint 400 általános- és középiskolás tanuló kóstolhatott bele a programozásba, ismerkedhetett az IT szakmákkal.
Szakmai partnerként közreműködtünk a Giving Hungary Alapítvány által 2017. őszén életre hívott, az Amerikai Kereskedelmi Kamara Alapítvány, a Dow Hungary Kft, az ExxonMobil BSCés az Interag Holding Zrt. által támogatott Kód Teátrum produkcióiban.
A 12-18 éves korosztály számára szervezett, interaktív diákszínházi előadások a fiatalok élethelyzeteiről, különféle konfliktushelyzeteiről szólnak a virtuális és valós térben, a nézőket okoseszközeik használatával bevonva. A középiskolás dráma tagozatosok előadásai által felvetett kérdéseket meghívott szakemberekkel (pszichológus, médiabiztonsági szakértő, médiajogász), forgószínpados kerekasztal beszélgetéseken vitathatják meg a nézők.
Szintén szakmai partnerként működtünk közre a Giving Hungary Alapítvány és a ráckevei Árpád Múzeum által életre hívott, és a Nemzetközi Duna Napokhoz csatlakozva társszervezett Szigetzugi Duna-Napok hagyományteremtő 2 napos fesztiváljának előkészítésében és programjaiban.
A helyi kulturális értékek felkutatására sarkalló városi „kincsvadászat”, a családi tudományos játszóház, a múzeumi programok és koncertek valamennyi generáció számára a színvonalas , kultúrában gazdag program lehetőségét kínálták.
Köszönjük valamennyi munkatársunknak, önkéntesünknek az egész éves a pedagógiai, operatív, szervező munkát, a rugalmasságot és kreativitást – nélkülük mindezeket nem valósíthattuk volna meg!
Köszönjük a szülőknek, hogy ránk bízták gyermekeiket, és partnereik lehettünk gyermekük tehetségének kibontakoztatásában!
Köszönjük a partnerszervezeteknek, -vállalatoknak az együttműködést, támogatást amelyek hozzásegítettek bennünket céljaink eléréséhez!
Tervekkel tele, eddigi programjaink folytatására és új tevékenységek, események megvalósítására, új szakmai partnerségek kialakítására nyitottan készülünk a 2018/19-es tanévre.
Sok szeretettel várjuk régi a programjaink iránt érdeklődő új diákokat, kollégákat, családokat, valamint a STEAM tevékenységünk iránt nyitott partnerséget is vállaló újabb vállalatokat!