Az Abacusan – ArTec Robotist robotika oktató készletek több különböző összeállításban elérhetők, de egyéni igényeknek, egyedi projekteknek megfelelően is kialakíthatók.
A készletek moduláris bővíthetősége lehetővé teszi, hogy az intézmények, családok alacsony költségű, kis készlettel indulva, későbbiekben fokozatosan bővítsék a programozható és építő alkatrészek számát, egyre összetettebb projektek kivitelezését lehetővé téve ezzel.
A készlet alkotóelemei
Studuino programozható tégla
Ez a tégla egy Arduino Uno alaplapot tartalmaz. Átlátszó burkolatának köszönhetően a gyermekek „a dobozon belülre” is látnak, látható a nyomtatott áramkör, az alkatrészek, portok.
A téglán 2 analóg motor, 8 szervó motor, 8 input/output port és 4 nyomógomb található.
Egyszerre összesen 2 analóg + 4 szervó vagy 1 analóg + 6 szervó vagy 8 szervó motort és 8 input/output elemet (érzékelőket, nyomógombokat, LED-eket, hangszórót) képes kezelni.
Áramellátás
3 db ceruzaelemmel működik, rendkívül takarékosan. Egy elemkészlet akár hónapokig is elég lehet.
Kapcsolat a számítógéppel
A számítógépen megírt program szabványos mini USB kábellel tölthető le a robotra.
Motorok
Az analóg motorok a folyamatos forgómozgás alkalmazását teszik lehetővé. A motor forgásának iránya, erőssége és ideje állítható. Csatlakoztathatók hozzá kerekek, fogaskerekek, vagy bármilyen építőelem.
A szervó motorok 0°-180° közötti beállítással működnek. A mozgásuk sebessége állítható. Teherbírásuk 3 kg.
Érzékelők, outputok
Az Abacusan – ArTec Robotist robotika oktató készlet jelenleg 5 féle érzékelővel rendelkezik: hang-, fény-, nyomás, infravörös fény érzékelővel és akcelerométerrel.
A közeljövőben kerül forgalomba színérzékelő, ultrahangos távolságérzékelő, hőmérsékletérzékelő, infravörös távirányító és bluetooth egység.
A készletekhez 4 különböző színű LED lámpa és kis hangszóró tartozik.
Építőkészlet
A gyermekek fantáziájának, kreativitásának valósággá építését a 20 különböző színű, 7 különböző formájú építőkockák, nagy méretű építőpanelek, fogaskerekek, fogaslécek, forgótengelyek, kereke, csúszdák segítik. Ezeket a tervezett projekteknek megfelelő összeállításban lehet kiválasztani.
Programozás
A készlet programozására három különböző felület áll rendelkezésre.
Az egészen kicsik (1-2. osztályosok) az ikonos programozási felületen kelthetik életre a megépített járműveket, állatkákat.
A nagyobbbak a Scratch alapú, grafikus programozási felületen dolgozhatnak. Itt a fő szerep már az algoritmikus gondolkodásé, és megismerkedhetnek az alapvető programvezérlési elemekkel, változókkal, matematikai és logikai műveletekkel, és ezek használatával.
A gyakorlottak az Arduino Language használatával, már szöveges kódolással készíthetik el programjaikat.