Az alkalmazott Abacusan – ArTeC Keltsd életre!© készlet grafikusan programozható, számos motorral, érzékelővel, lámpácskával, hangjelzővel felszerelhető robotjával és könnyen építhető, színes építőkészletével kiválóan alkalmas a szövegértést fejlesztő foglalkozásokhoz.
A gyermekek fantáziájának, kreativitásának valósággá építését a 20 különböző színű, 7 különböző csatlakozási lehetőségű építőkockák, nagy méretű építőpanelek, fogaskerekek, fogaslécek, forgótengelyek, kerekek, csúszdák segítik. A készletet 6 féle (hang-, fény-, nyomás-, infravörös-, ultrahangos távolságmérő) érzékelővel ajánljuk. A felsorolt érzékelők használatával a robotok nyomógomb benyomására, hang-, fényerő változásának hatására, tárgyhoz közeledve vagy sötét-világos felületet megkülönböztetve vezérelhetők.
A készlethez 4 különböző színű LED lámpa és hangjelző tartozik. Az alsó tagozatos korosztály számára nagy élvezetet jelent a különböző színekben felvillanó LED-ek programozása, a hangjelző által lejátszott dallamok előállítása.
Különösen vonzó lehet a készlet azoknak a gyermekeknek, akik szeretnek a Minecraft-tal játszani, mivel a sok színes kockából kirajzolódó felület a Mincraft-hoz hasonló látványt nyújt. Amennyiben az iskola oktatási célra használja a Minecraft-ot, a két féle digitális pedagógiai eszköz jól összekapcsolható a tanítási folyamat során.
A készlet gyártója az ArTeC Co. Ltd, amely Japán több mint 50 éves múltra visszatekintő, legnagyobb taneszköz gyártó- és forgalmazó cége. Termékeik a Világ 65 országának oktatási piacain lelhetők fel. Az ArTeC Robotist robotika oktató készlet igen elterjedt Ázsia fejlett és feltörekvő informatikai oktatást nyújtó országaiban: Japánban, Taiwanon, Szingapurban, Dél-Koreában, valamint Ausztráliában, de Európában sem ismeretlenek: Magyarországon kívül Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Szlovákiában is egyre szélesebb körben használják. A Sony 2017-ben piacra dobott, dizájn díjas KOOV nevű oktató robotját az ArTeC céggel együttműködésben, a Robotist készlet elemeit és építőkészletét felhasználva alkotta meg.
- A robotok programozása
A készlet programozására két különböző felület áll rendelkezésre. Mindkét programozási környezet ingyenesen letölthető, és a folyamatos frissítés is megoldott.
Az Abacusan – ArTeC Keltsd életre!© készlet használata során az ikonos programozási felületet ajánljuk a megépített robotok életre keltéséhez. Ennek a programozási környezetnek az elsajátítása és használata is nagyon egyszerű, a pedagógus részéről alapvető számítógép használati ismereteken felül előképzettséget nem igényel. A programozási felület használatára sajátélmény alapú továbbképzés keretében készítjük fel a pedagógusokat.
A grafikus felület ikonjai önmagukért beszélnek – így, a programfelület jelenleg csak angol nyelven érhető el, a gyermekek számára nem okoz problémát a nyelvi közeg.
Ugyanez a készlet programozható Scratch alapú, grafikus programozási felületen is, ami ismerős lehet a gyermekeknek pl. a Kódolás órája kapcsán